Monday 11 April 2016

Fukuoka

Kedinginan yang menusuk tulang 
Lapisan luar berlapis-lapis 
Ingin menepis kedinginan 
Namun kedinginan itu tidak dapat ditepis 
Mengikuti ke mana sahaja aku pergi 
Aku ke sana dia ke sana
Aku ke sini dia ke sini 
Pengikut setia 

Kedinginan membuatkan ruang menyimpan makanan bergetar
Kelaparan meninggi, menggunung, menguasai diri 
Onigiri, sushi, udon, bukan pilihan 
Hanya nasi, sambal, serunding menjadi pilihan 
Ruangan makanan hanya menerima makanan dalam 
Kini aku tersedar dari kenyataan yang telah nyata 
Betapa makanan dalam lebih baik dari luar 

Dari sini ke sana

Dari awal hingga akhir
Hanya menumpang sepasang kaki
Tiada enjin, tiada gear, tiada bateri 
Namun hanya ada segunung tenaga 
Namun hanya ada seluas kudrat 
Aku melangkah perlahan dalam kedinginan 
Namun aku tahu 
Langkah ini akan mencipta 1001 kejayaan 

Pertemuan yang agak mudah dan singkat

Namun mampu mencipta sebuah ukhwah 
Andai kenangan ini yang terindah 
Izinkan aku untuk mengingatinya 




No comments: